beats by dre cheap

Hoće li se vrč konačno razbiti?

Prije malo više od 15 godina razgovarao sam u smiraj Grand Prix petka u Silverstoneu s vozačem tada polako na zalasku duge i uspješne F1 karijere, Micheleom Alboretom. Michele (koji je poginuo u proljeće 2001. testirajući u Lausitzringu sportski prototip Audija) je bio jedan od onih sjajnih vozača kojem nikako, čak ni na ustrajno nagovaranje histeričnih talijanskih novinara, nije uspjelo postati razmaženim super-starom. Pričati s njim, osobito na talijanskom, bilo je sjajno, jer je bio vrlo inteligentan, pun oštrih opaski i obdaren specifičnim, gotovo engleskim, smislom za humor. I bio je, naravno, "nice guy". Te 1994. Alboreto je vozio za Minardi, sezonu je završio s jednim bodom (osvojenim, prikladno, u Monte Carlu u kojem je živio) i, nakon 14 punih sezona u Formuli 1 polako se psihološki pripremao za novi, drugačiji život. Moglo je, i trebalo, međutim, biti drugačije. Početkom te godine Michele je bio u igri za drugo mjesto (uz Michaela Schumachera) u Benettonu. U Barceloni je, tako, prilikom zimskog testa, organizirana i usporedna proba između njega i glavnog konkurenta Jyrkija Jarvilehtoa (poznatijeg, na nagovor Keija, pardon Kekea, Rosberga pod pseudonimom JJ Lehto). Na iznenađenje mnogih (i, kako je priznao, i njega samog), Alboreto je na tom testu bio brži i Benetton mu je ponudio ugovor za 1994. Sve je bilo dogovoreno, kontaktirani su i neki Alboretovi sponzori i onda je, tik pred potpis ugovora, Michelea u svoj motorhome pozvao boss ekipe Flavio Briatore. Razgovor mali, posve privatan, bez ikakvih uvodnih besmislica. Briatore: "Odlično, znači sve je dogovoreno. Sad još da sredimo moj dio." Alboreto: "Kakav tvoj dio?" Briatore: "Pet milijuna dolara u kešu, bez potvrda." Na to mu je Alboreto, koji je i sedam mjeseci kasnije bio vidno uzbuđen dok je ovo pričao, rekao na talijanskom nešto što se teško može prevesti na nekom drugom jeziku, tresnuo šakom o stol i izjurio iz motorhomea. Zbogom mjesto u ekipi koja će te sezone žariti i paliti Formulom 1 (pod sumnjivim okolnostima, ali to je druga priča), dobar dan mjesto u Minardiju. Usput, Jarvilehto je promptno skočio na nenadanu priliku, valjda pronašao novac za Briatorea i potpisao ugovor umjesto Alboreta. Nešto kasnije te zime na drugom testu slomio je vrat. Oporavio se, ali je za Benetton odvezao groznu sezonu, ne toliko (i samo) zbog loših vožnji, već ponajviše zbog užasnog tretmana, osobito u odnosu na tada novu vozačku senzaciju Josa Verstappena (kojem je ko-menadžer, eto, bio Briatore). Nakon te sezone Jarvilehto više nikada nije vozio u Formuli 1. To je, dakle, Flavio Briatore, čovjek koji je ravno iz Benettonovog carstva krpa stigao u Formulu 1, ne znajući o njoj ništa, ali praćen zavidnom reputacijom sposobnog biznismena. Ta je reputacija ostala do danas, uz onu da je Flav osobni prijatelj Bernieja Ecclestonea. To stoji, no samo do određene mjere. Pravi će test doći vrlo uskoro. 21. rujna Svjetsko vijeće FIA-e sastaje se da procijeni izvještaje o namještanju rezultata Grand Prixa Singapura prošle godine. Vozač Renaulta (kojeg je boss, jasno, Briatore) Nelson Piquet junior je, prema tim izvještajima, namjerno izazvao sudar i izlaženje na stazu Safety cara neposredno nakon što je boksu bio prvi vozač ekipe Fernando Alonso. Premda je Alonso do tih događaja u utrci bio jedanaesti, timing je bio tako dobar da je Safety car Španjolcu omogućio probijanje na prvo mjesto i pobjedu u utrci. Timing je također bio savršen i za upravni odbor Renaulta koji je upravo u to vrijeme počeo ozbiljno propitivati smisao daljnjeg trošenja novca na sudjelovanje u Formuli 1 bez pobjeda. Prema izvještajima koje će proučiti FIA, Piquet junior odigrao je svoj potez kako bi osigurao svoje mjesto u ekipi i 2009., mjesto koje je, nakon, mršavih rezultata lani, bilo ozbiljno u pitanju. I naravno, kad je isti taj Piquet junior nakon Mađarske ove godine dobio nogu od Briatorea, stari Piquet i sin otišli su ravno u FIA-u i istresli cijelu priču. Ecclestone je nedavno komentirao kako to i nije odviše pametna taktika jer bi to bilo isto kao da netko "opljačka banku i onda ispriča kako ga je na to nagovorio Bernie", želeći reći kako bi na kraju i sam Nelsinho mogao ozbiljno nagrabusiti. To možda stoji, ali što ćemo, ukoliko se pokaže da se uistinu dogodio, sa samim incidentom iz Singapura? Ukoliko je, ponavljam kondicional, sve točno, puknut će skandal možda i najveći u povijesti Formule 1. Premda ga neki novinari, poput britanskog Tonyja Dodginsa, žele minorizirati rezonirajući kako i u mnogim drugim sportovima ima varanja, radilo bi se o blamaži kudikamo većoj od farse s fotokopiranim nacrtima Ferrarija pronađenim kod McLarenovog inženjera. Farsi za koju je FIA odrapila McLaren kaznom od 100 milijuna dolara. U Renaultu, naravno, negiraju da su krivi. Prvi tehnički čovjek Pat Symonds tvrdi da se u nedjelju ujutro prije utrke dogodio razgovor između njega, Briatorea i Piqueta juniora, ali da je brazilski vozač sam predložio scenarij sa sudarom i Safety carom. Briatore, i ovo neslaganje može biti fatalno, pak tvrdi da uopće nije bilo razgovora o takvim stvarima. I najzgodnije: Briatore kuka da je žrtva iznude od strane obitelji Piquet. Šteta što Michele Alboreto danas nije živ, jer bi se ovoj Briatoreovoj izjavi sigurno slatko (ili gorko?) nasmijao.
(Mladen Jergović)
(f1-hr)

Formula 1
http://f1new.blogger.ba
10/09/2009 21:51