Formula 1

24.09.2009.

Kimi i Alonso na vagi

U Ferrariju više nema nikakvih tajni, a čelnici talijanske marke otvoreno poručuju da će vrlo skoro riješiti dilemu – starosjedioc Kimi Raikkonen ili pridošlica Fernando Alonso. Ferrarijev predsjednik Luca di Montezemolo bez ikakvih sustezanja jasno je dao do znanja da moraju odlučiti hoće li i nadalje zadržati Kimija ili ga pak zamijeniti Alonsom. S druge pak strane Massino mjesto nije upitno i cijela momčad nestrpljivo iščekuje njegov povratak u Formulu 1. Alonsa se već duže vrijeme povezuje s Ferrarijem, dok za Kimija, koji ima važeći ugovor za još jednu sezonu, kruže priče da će se vratiti u McLaren ili pak zasjesti u Brawnov bolid. Di Montezemolo je jučer novinarima rekao da je u ovom trenutku jedina nepoznanica u njegovoj momčadi koji će od ove dvojice naredne godine biti kolega Massi. "Španjolski ili finski vozač? Definitivno ćemo odlučiti unutar slijedećih par tjedana. Ono što je sigurno je da ćemo imati brazilskog vozača koji je zaslužio drugu šansu i hvala Bogu što je dobro sada. Što se tiče ostaloga razmatramo najbolji izbor." Iako se donedavno nagađalo da je Alonso siguran izbor, Kimijeva uzlazna forma proteklih tjedana i najveći bodovni učinak od svih vozača u posljednje četiri utrke pokazuju zašto ga i dan danas mnogi smatraju najboljim vozačem u Formuli 1, a na čelnicima Ferrarija je teška odluka.
(autosport)

22.09.2009.

Warwick: "Piquetu doživotna suspenzija!"

Bivši Renaultov vozač Derek Warwick smatra da je Nelson Piquet mlađi jednako odgovoran za skandal u kojem su kao glavne žrtve "pali" Flavio Briatore i Pat Symonds. Kao što je poznato, Briatore je zaradio doživotnu zabranu bavljenja bilo kojim oblikom automobilizma koji bi bio pod ingerencijom FIA-e, uključujući i menadžerske poslove, dok je Symondsu odrezana 5-godišnja zabrana. Piquet mlađi se, međutim, izvukao uz opomenu i zahvalu za suradnju na pružanju dokaza. Warwick, međutim, drži da je kazna trebala sustići i mladog brazilskog vozača. "Osobno nikada više ne bih zaposlio Nelsinha Piqueta. Ono što ne mogu razumjeti je kako je mogao narušiti povjerenje koje je uspostavio s ekipom na profesionalnoj razini, a koje je uključivalo i čuvanje povjerljivih informacija. To međutim nije sve, jer je istovremeno dokazao da nema dovoljno samopouzdanja i karaktera da brani vlastite stavove. Pa je umjesto da se usprotivi naredbi da zakuca bolid u zid on poslušno odradio zadaću, koju ovdje ne bih komentirao jer je o njoj sve rečeno i mogu tek reći da je osuđujem. Svaki vozač bi mogao o povjerljivim stvarima napisati knjige i ispričati mnoge priče, pa i ja, ali to su stvari koje ostaju između momčadi i mene. Što se Nelsona mlađeg tiče, ne vjerujem da će ikada više dobiti mogućnost nastupa u Formuli 1, a FIA bi i njemu trebala dodijeliti doživotnu zabranu nastupa", smatra bivši Renaultov vozač.
(autosport)

22.09.2009.

Alain Prost novi šef Renaulta?

Prema pisanju svjetskih medija bivši četverostruki svjetski prvak u Formuli 1 Alain Prost (54) mogao bi postati novi upravitelj francuske momčadi Renaulta. Renault je ostao bez čelnog čovjeka nakon što je Flaviju Briatoreu Svjetsko motorsport vijeće (WMSC), koje djeluje pri Međunarodnoj federaciji autosportova (FIA), nakon saslušanja u Parizu izreklo doživotnu zabranu obavljanja svih dužnosti u automobilizmu radi afere oko namještanja utrke (Velika nagrada Singapura prošle godine). Iz Renaulta zasad opovrgavaju da su pronašli zamjenu za Briatorea, ali Prost se spominje kao jedan od glavnih kandidata.
- Sve ovisi o projektu. Trenutno mi je teško o tome govoriti. Situacija je trenutno jako komplicirana pa trebamo malo sačekati – rekao je Prost, bivši vozač McLarena, Renaulta, Ferrarija i Williamsa, za francuski dnevnik Sud-Quest.
- Cijelu svoju karijeru radio sam pošteno s intergitetom i mislim da je Formuli 1 nužno da povrati dio kredibiliteta i morala – zaključio je “profesor”.
(sarajevo-x)

21.09.2009.

Iduće sezone 19 utrka

Međunarodna federacija autosportova (FIA) potvrdila je u ponedjeljak kalendar Svjetskog prvenstva Formule 1 za 2010. godinu. U kalendaru se ponovno nalazi i Velika nagrada Kanade u Montrealu, ali zasad uvjetno, odnosno ako pregovori između organizatora i Formule 1 budu uspješno okončani. Kanadska je utrka predviđena za 13. juni, a ako do dogovora ne dođe, Velika nagrada Turske će biti prebačena s 30. maja na 6. juni. Sljedeća sezona Svjetskog prvenstva sastojat će se od 19 utrka, a počinje 14. marta Velikom nagradom Bahreina. Premijeru će u novoj sezoni imati Velika nagrada Južne Koreje koja je na rasporedu u oktobar.
(sarajevo-x)

21.09.2009.

Renaultu uvjetna kazna, Briatoreu doživotni izgon

F1 momčad Renaulta dobila je dvogodišnju uvjetnu kaznu, dok je njezin donedavni šef Flavio Briatore kažnjen doživotnom zabranom obavljanja svih dužnosti u automobilizmu. Odluka je to Svjetskog motorsport vijeća (WMSC), koje djeluje pri Međunarodnoj federaciji autosportova (FIA), nakon saslušanja u Parizu. Podsjetimo, sve je ovo epilog Renaultovog namještanja prošlogodišnje utrke za Veliku nagradu Singapura. Tadašnji se vozač francuske momčadi Nelsinho Piquet, prema dogovoru s Briatoreom i glavnim direktorom inženjeringa Patom Symondsom, namjerno zabio u ogradu kako bi izazvao izlazak sigurnosnog vozila na stazu, što je omogućilo pobjedu njegovom momčadskom kolegi Fernandu Alonsu. Vodstvo Renaulta je tokom saslušanja objavilo kako je provelo internu istragu i ustvrdilo kako su urotu osmislili Briatore, Symonds i Piquet i kako nijedan drugi član momčadi nije ništa znao o tome. Zbog priznanja krivnje Renault je dobio kaznu zabrane sudjelovanja u Formuli 1 do kraja 2011., ali samo ukoliko u tom razdoblju ponovi sličan prekršaj. Uz to, francuska će momčad platiti sve troškove istrage ovog slučaja, a sama je ponudila i sudjelovanje u FIA-inim sigurnosnim projektima. Što se tiče Briatorea, on se više nikada ne smije pojaviti u službenoj ulozi ni na jednom natjecanju pod okriljem FIA-e, ne smije se pojaviti ni na kojem području pod jurisdikcijom FIA-e, a nijedan vozač ili momčad koji su s njim povezani menadžerskim ili bilo kakvim drugim ugovorom, neće dobiti dozvolu za nastup. Sve se to odnosi i na Symondsa, ali u trajanju od pet godina. Piquetu je WMSC dao imunitet ako svjedoči protiv momčadi, tako da je prošao bez kazne, ali teško je vjerovati da će ga, nakon što je otkrio aferu, ijedna druga momčad željeti u svojim redovima. Za još uvijek aktualnog Renaultovog vozača, nekadašnjeg dvostrukog svjetskog prvaka Fernanda Alonsa, WMSC je utvrdio kako ni na koji način nije bio upleten u urotu.
(Sarajevo-X)

21.09.2009.

Lewis Hamilton: Zasluženo sam svjetski prvak

SVJETSKI prvak u Formuli 1 Lewis Hamilton odbacio je tvrdnje kako nije zaslužio lanjski naslov nakon što je na vidjelo izašlo kako je utrka u Singapuru bila namještena. Podsjetimo, lanjski vozač Renaulta Nelson Piquet se namjerno zabio u ogradu kako bi izazvao izlazak sigurnosnog automobila i na taj način omogućio momčadskom kolegi Fernandu Alonsu da zasjedne na prvo mjesto gdje je ostao i do kraja utrke. Španjolac je neposredno prije “nesreće” bio u boksu na nadolijevanju goriva, a nakon Piquetova manevra i izlaska “safety cara” su i svi ostali požurili u boks, tako da je Alonso došao na prvo mjesto. Do izlaska sigurnosnog vozila na vodećoj je poziciji bio Felipe Massa koji je na kraju sezone zaostao u ukupnom poretku samo jedan bod za Lewisom Hamiltonom, a utrku u Singapuru je završio na 13. mjestu. Sada se brojni mediji diljem svijeta pitaju bi li Britanac osvojio naslov da nije bilo Renaultove prijevare, a to se Hamiltonu nimalo ne sviđa. "Ja sam zasluženi svjetski prvak. Imam broj 1 na svojem bolidu i zaslužujem ga. Iznimno sam ponosan na svoje dosege od ulaska u Formulu 1. Sjećam se utrke u Singapuru, vozio sam je s jednim okom na svjetskom naslovu i nisam želio ništa riskirati. Bio sam sretan što sam završio na postolju", izjavio je Hamilton za News of the World. Morao je svjetski prvak odgovoriti i na pitanje zašto je posljednje utrke prošle sezone vozio toliko "ziheraški". "Kada vodite u prvenstvu, drugačije razmišljate nego kad lovite nečiju prednost. Razmišljao sam samo o osvajanju naslova i skupljanju bodova koji su mi bili potrebni. Da sam trebao pobjede, išao bih po njih". Dodajmo i da ne postoji šansa da će se rezultati lanjske utrke u Singapuru mijenjati jer su sve žalbe morale biti predane do studenoga prošle godine.

(index.hr)

21.09.2009.

Räikkönen potpisao predugovor za McLaren

Prema pisanju londonskog dnevnika Mirrora, McLaren u sljedećoj sezoni Formule 1 u svojim redovima želi vidjeti finskog pilota Ferrarija Kimija Räikkönena (29). Isti izvor tvrdi da je svjetski prvak iz 2007. godine već potpisao predugovor s timom iz Wokinga. Svejedno će taj transfer ovisiti o dobroj volji talijanskog F1-giganta, obzirom da Räikkönen, koji se osjeća neželjenim u Maranellu, ne želi otići a da mu Talijani u potpunosti ne isplate jednogodišnji preostali ugovor, koji mu važi do kraja sljedeće godine. Mirror navodi da je isti vrijedan 30 miliona funti. Ovakav bi rasplet, navodi se, mogao objasniti napetosti koje vladaju između Engleza i njihova njemačkog dobavljača motora Mercedesa, koje čak prijete raskidom suradnje. Nijemci, naime, pod svaku cijenu kao zamjenu za Heikkija Kovalainena guraju Nicu Rosberga, Nijemca iz Williamsa.
(sarajevo-X)

20.09.2009.

BAJRAM ŠERIF MUBAREK OLSUN

Nek vam toplina zamjeni hladnoću, neka radost potjera tugu, ljepo ružnom izbriše trag, neka vam i mrzak danas bude drag!

"BAJRAM ŠERIF MUBAREK OLSUN"

19.09.2009.

Sauber šef nove momčadi?

Peter Sauber najvjerojatnije će postati šef nove-stare F1 momčadi zasad još uvijek poznate kao BMW Sauber, a od naredne sezone najizglednije pod imenom "Sauber-Ferrari". Peter Sauber osobno je bio involviran u pregovore o kupoprodaji BMW-ove momčadi konzorciju koji zastupa interese neimenovanih obitelji iz Europe i Bliskog Istoka. Sauber je momčad osnovao još 1993. godine, a najvjerojatnije će se pod patronatom novih gazda vratiti na poziciju šefa momčadi koju je držao do 2005. kad je prodao svoj F1 tim njemačkom proizvođaču automobila. "Najvjerojatnije ćemo se sastati ponovno slijedećeg tjedna i tada ću znati na čemu sam. Ukoliko investitori žele da budem na čelu momčadi ja ću to i učiniti. To ne znači da ja to želim, no činjenica je da sam uvjerio te ljude prije kupoprodaje da ukoliko me budu trebali da ću im biti na dispoziciji, bez obzira na ulogu u momčadi", izjavio je Sauber za švicarski list Blick. Ujedno, otkrio je da će se nova momčad najvjerojatnije zvati "Sauber-Ferrari" te da će vrlo skoro započeti vozačka križaljka, no o misterioznim vlasnicima i dalje šuti kao zaliven.
(autosport)

18.09.2009.

Tko je sljedeći?

Što radi znatiželje, što radi profesionalnog poriva, tek cijelo sam jedno veče proveo vrlo detaljno proučavajući sav dostupan materijal vezan uz aferu Renaultovog navodnog namještanja rezultata utrke u Singapuru 2008. Kako sam se osjećao? Vjerojatno kao likovi što u onoj čudnoj TV krimi-seriji prčkaju po zubima istruljelih leševa u nadi da će doći do nekakve istine. Osim što se meni, nakon što sam si uistinu dao truda i pregledao svaki red onog što je do sada pušteno (ili iscurilo) u javnost, istina čini dalje nego kad sam počeo. Naravno, činjenica da su Pat Symonds i Flavio Briatore 16. rujna sami iskočili iz ekipe Renault koja nezaustavljivo juri u susret još jednom sudaru s Svjetskim vijećem FIA-e 21. rujna, ta činjenica neminovno izaziva refleksni zaključak da je, dakle, sve točno, i da je tijek sporne utrke uistinu bio namješten u korist pobjede Fernanda Alonsa i Renaulta. Za takav zaključak ne morate biti genije. Zašto bi inače Symonds i Briatore bili uklonjeni, pardon, dali ostavku? Do sada, sve OK. Ali, onda počnemo brljati po onom raspadajućem truplu, i vidimo da, osim "moje riječi protiv tvoje" drugih velikih dokaza, takozvanih materijalnih dokaza, na osnovu onog što je, eto, bez želje i znanja FIA-e, iscurilo u medije, zapravo i nema. Uzmimo telemetriju. Nelson Piquet Junior bazira svoju ispovijed o iznuđenom sudaru na tome da je umjesto da ga oduzme, u kritičnim trenucima na kraju 14. kruga utrke, on svom snagom dodao gas, i tako izazvao potpuni gubitak kontrole nad svojim Renaultom i udarac u zid. Svi se slažu, uključujući i Symondsa u izjavi sucima FIA-e, da je taj potez posve kontraintuitivan. I ergo, kažu suci FIA-e, indicira da je Piquetinho sudar izazvao namjerno. Ali, recimo, Jacques Villeneuve je u petak u Magny Coursu 1996. na izlasku iz onog širokog zavoja Estoril učinio posve istu stvar. Počeo je gubiti svoj Williams-Renault, ali noga je ostala čvrsto na gasu, u nadi da će to izvući auto iz daljnjeg zanošenja. Nije baš uspjelo i Villeneuve je tresnuo u zaštitnu ogradu. Kontraintuitivno? Naravno, ali vozači i to rade. Možda (ne tvrdim da je, ali možda) je Piquet Junior pokušao isto, uprskao i onda cijelu stvar iskoristio devet mjeseci kasnije kao dokaz da je sudar izazvao namjerno. Onda, transkript Renaultove radio-komunikacije. Tu se uistinu vidi da je Pat Symonds, kao jedini, inzistirao na tome da Alonso ide u boks ranije nego je strategijom, čini se, bilo predviđeno. Ali, iz istog se transkripta vidi i da je za to mogao postojati opravdan razlog: Alonso se približavao Nakajimi i možda nije bilo nelogično (i neobično) da ode u boks ranije, kako bi se izbjegao gubitak vremena u prometu na stazi. Alonso se, prema tom transkriptu, nije uopće bunio. Ovo također ne mora automatski biti znak da je on bio dio cijele igre. Radilo se, saznajemo, o samo dva kruga ranijem zaustavljanju u boksu. Također, nakon Piquetovog sudara, reakcija Briatorea, pretpostavljam u vrijeme dok je gledao usporenu TV snimku, bila je nedvosmislena: psovao je, govorio o sramoti i uopće pljuvao Piquetove vozačke sposobnosti. OK, sve ovo moglo je biti i dobro odglumljeno upravo da bi izazvalo što manje sumnje kod onih koji će, kasnije, eventualno slušati te radio-razgovore (ili čitati transkripte). Ono što želim reći je da, kao materijalni dokazi koje dosta visoko vrednuju FIA-ini suci, ovi transkripti nisu ništa naročito. Piquetovo traženje informacije o krugu u kojem vozi u dva navrata (što se također vidi u transkriptu i što je on naveo kao dokaz da je želio biti siguran da se drži dogovora o točno planiranom krugu sudara) također ne mora biti krunski dokaz. U istom se transkriptu, naime, vidi da Piquet nije vidio svoj pit-board (onu ploču s bazičnim informacijama koju vozači obično sa zida boksova izvjesi mehaničar) i da se žalio zbog toga. Ukratko, da, jasno je da su ove stvari malo čudne i sumnjive, ali isto tako, iz druge perspektive, možda i nisu toliko kolosalno važne da bi bili krunski dokazi u jednoj tako važnoj optužbi. Da bi, drugim riječima, optužba uistinu držala vodu morali bi postojati znatno jači dokazi. I, naravno, takvi dokazi možda i postoje samo javnost za njih ne zna, i neće znati prije 21. rujna. Suci FIA-e, u svojoj preporuci da slučaj proslijede Svjetskom vijeću, spominju i čudno ponašanje Flavija Briatorea, njegovo čudno pismo Nelsonu Piquet senioru, upućeno 28. srpnja ove godine, odmah čim je saznao da se Junior službeno očitovao FIA-i o događajima iz Singapura. U tom pismu suci, s pravom, smatraju ton čudnim. Briatore, čini se, nije toliko ogorčen zbog optužbe, i ne traži, recimo, hitnu istragu o cijeloj stvari, koliko izgleda kao da je pogođen što je druga strana izigrala dogovor.
Ovo, kao i nemušto olajavanje privatnih sklonosti Nelsinha svjetskim medijima, naravno ne čudi one koji o Briatoreu ponešto znaju. Međutim, radi li se o dobroj glumi ili o stvarnoj ogorčenosti, čak i panici, teško je sada reći. Treba, u svakom slučaju, pričekati taj 21. rujna. Ukoliko FIA pokaže samilost prema Renaultu, znači da je glavni cilj – odlazak u prvom redu Briatorea – ostvaren, i stvar će polako biti skrivena pod tepih, a Renault će o posljedicama potresa po svoj (i ekonomski) kredibilitet morati prosuđivati sam. Ukoliko Renault bude drakonski kažnjen, možda i isključenjem iz Formule 1, znači da su odlučila kudikamo jača saznanja od ovih koja su javnosti sada dostupna. I, naravno, da je rezultat iz Singapura uistinu bio namješten. Postoji i treće mišljenje, koje mi je upravo sugerirao Peter Windsor: da je cijelu stvar uistinu (kako je tvrdio Pat Symonds) predložio Piquet Junior, ali je onda odlučio propjevati kad je dobio otkaz. Renault je, želeći osigurati kakvu-takvu budućnost za svoje F1 zaposlenike, kad im je postalo jasno da FIA ima previše jasnih dokaza (o kojima možda još ne znamo sve), odlučio žrtvovati Briatorea i Symondsa, u nadi da će FIA-u to zadovoljiti. Po tom mišljenju, Renault zapravo želi, kao BMW, prodati ekipu u kompletu, ali prodati je što bolje. Dakle, bez prekrupnih tragova blamaže i, naravno, bez ključnih ljudi vodstva ekipe. Kako bilo da bilo, još jedan od velikih neprijatelja Maxa Mosleya u Formuli 1 – možda i najveći nakon Rona Dennisa – uklonjen je s pozornice. Opravdano ili ne, pokazat će vrijeme. Ostaje, dakako, još jedno nezgodno pitanje: tko je sljedeći?
(f1-hr)
(Mladen Jergović)


Noviji postovi | Stariji postovi

Formula 1

Anketa
Sta mislite o aferi sa Renaultom?
Sve su to smislili Briatore i Symonds
To je smislio Nelsinho Piquet
To je smislio netko drugi
To sto se desilo je cista slucajnost
Nemam pojma o kakvoj se namjestaljki govori
  
Poredak
Vozači
Timovi
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

free counters

Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us